Tuesday, September 27, 2005



MIFF Day 5: The Media Is the Message

The McLuhan Festival is spinning off with the speed of information distribution.

The conclusion of the whole day of discussions: we create a medium for a purpose to distribute a message that this is the end of the medium.

There were lectures and presentations about:
* unprecedented opportunities of tomorrow’s new media culture and the end of IT revolution;
* revolutionary changes in media technology and the rise of an artistic global culture with a special Canadian place in this process;
* allowing the Internet and democracy to become webocracy and creating new aristocracy;
* the patterns in the media chaos: the cable channel as distribution medium for peer-produced content and a person as a virtual broadcast corporation (a producer, an advertiser and a viewer).

I believe that on Sunday, on the Internet Day we will discuss a topic of the death of the Internet. Even today there was an opinion do not use a PC because it controls a person'’s life (sounds Orwellian).

Learning the lesson of the day we are adding a new feature to our blog structure: ADS - advertisements (smells parties, complimentary food and handy goodies).


Фестиваль Маклюэна раскручивается со скоростью передачи информации.

Вывод после целого дня обсуждений: мы создаем какое-то информационное средство с целью распространения сообщение о конце этого средства.

Были лекции и обсуждения о:

* беспрецедентных возможностях новой культуры СМИ и конца революции ИТ;
* революционных изменениях в технологии СМИ и повышении артистической глобальной культуры с особым местом Канады в этом процессе;
* сплаве Интернета и демократии, чтобы стать вэбократией и созданием новой аристократии;
* новых структурах в хаосе СМИ: кабельный канал как среда распространения содержания и человека как целой корпорации: производителя, рекламодателя и зрителя.

Я полагаю, что в воскресенье, в Интернет-день мы обсудим тему затухания Интернета.

Даже при том, что уже сегодня было мнение не использовать ПК, потому что он является средством контроля (звучит как Оруэлл).

Делая выводы из прошедшего дня, мы решили добавить новую рубрику к нашему блогу: ОБЪЯВЛЕНИЯ - рекламные объявления (чувствуется запах угощений , неформальных встреч и маленьких сувениров).

TAGS:






BLOGS:

McLuhan Reversal

McLuhan's wake: massaging the medium

BlogTO: Toronto Life Just Doesn't Get It
Read our comment to this post:
"Did I have time to read the article? No.
I read it only after your blog paid attention to the Media column. I read it in both formats: a magazine and an on-line version. We even set up a content-analysis of the "Blog's Age" which shows that blogs are about time but magazines are about money. Show me the money, Baby!
Will I still subscribe on the Toronto Life magazine? Yes, I will. Will I read BlogTO? Yes, I will. They compliment each other. Journalists are posting blogs, bloggers are writing articles. Maybe next year during the third McLuhan Festival bloggers should set up a special section "Blog's Age" or/and an interactive event "I blog TO"?"
Posted by: Olga at October 5, 2005 09:15 AM

LINKS:


Media Day ~ revolutions, media chaos, network television alternatives, satellite radio
Design Day ~ think global, act local, design the world
rabble.ca ~ news for the rest of us


ADS:

autogrill ~ a modern italian restaurant

Ads by AdGenta.com
Ads by AdGenta.com
Ads by AdGenta.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Valid XHTML 1.0!